Контакти | Комисия за енергийно и водно регулиранеАдрес: България, София 1000, бул. „Княз Ал. Дондуков” №8-10Телефони:Деловодство: 02 9359 628Телефон за граждани: 02 9359 715
Факс: 02 988 8782 Електронна поща: dker@dker.bg Работно време с граждани: 10:00 до 16:00 часа |
Официална интернет страница | http://www.dker.bg/index.php?P=376 |
Статут | Комисията е независим специализиран държавен орган на Република България, регулатор на два сектора: енергетика и водоснабдяване и канализация. |
История | Държавната комисия за енергийно регулиране е създадена с Постановление 181 на Министерския съвет на Република България от 10/09/1999 г. на основание чл. 11 ал. 2 от Закона за енергетиката и енергийната ефективност. Със Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги (обн., ДВ, бр.18 от 22.02.2005 г., ЗРВКУ) е изменен Закона за енергетиката(обн., ДВ, бр.107 от 9.12.2003 г., ЗЕ) и комисията е трансформирана в Държавна комисия за енергийно и водно регулиране. Със Закон за изменение и допълнение на Закона за енергетиката (обн., ДВ, бр. 17 от 6.3.2015 г.) комисията е трансформирана в Комисия за енергийно и водно регулиране. |
Състав | Комисията е колегиален орган и се състои от 5 членове, включително председател (изм. 2022 г.).
Състав на КЕВР към 01.02.2022 г.: Иван Иванов, председател (изтекъл през 2020 г. мандат) Александър Йорданов, член Владко Владимиров, член (съгласно § 7 от заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за енергетиката (обн. #8211; ДВ, бр. 9 от 2022 Г., в сила от 01.02.2022 г.) след проведен жребий мандатът се прекратява) Георги Златев, член (съгласно § 7 от заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за енергетиката (обн. #8211; ДВ, бр. 9 от 2022 Г., в сила от 01.02.2022 г.) след проведен жребий мандатът се прекратява) Димитър Кочков, член Евгения Харитонова, член (изтекъл през 2020 г. мандат) Пенка Трендафилова, член Ремзи Осман, член (съгласно § 6 от заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за енергетиката (обн. #8211; ДВ, бр. 9 от 2022 г., в сила от 01.02.2022 г.) мандатът се прекратява) Георги Добрев, член (съгласно § 6 от заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за енергетиката (обн. #8211; ДВ, бр. 9 от 2022 г., в сила от 01.02.2022 г.) мандатът се прекратява) |
Мандат | Мандатът на членовете на комисията е 5 години с право на не повече от два пълни последователни мандата. |
Правомощия | Комисията е постоянно действащ орган, който заседава, ако присъстват повече от половината от общия брой членове или от членовете на съответния състав. Комисията разглежда и решава въпросите, свързани с регулиране на цените в енергетиката и на В и К услугите и постъпилите жалби в два състава, както следва:
Комисията се произнася с мотивирани решения, които са индивидуални или общи административни актове. Въздържане от гласуване не се допуска. Начинът на гласуване на всеки гласувал и мотивите на всеки гласувал против се отразяват в протокол към решението. Закон за енергетиката, чл. 21, 22 и 25 Правомощия на комисията: Чл. 21. (1) Комисията за енергийно и водно регулиране:
8а. определя за всеки ценови период пределна стойност на разходите на оператора на електропреносната мрежа за закупуване на разполагаемост за допълнителни услуги по реда на чл. 105, ал. 2; 8б. определя ежегодно в срок до 30 юни премии за електрическа енергия от възобновяеми източници и от високоефективно комбинирано производство на електрическа и топлинна енергия, произведена от централи с обща инсталирана електрическа мощност 500 kW и над 500 kW; 8в. определя ежемесечно компенсация за покриване на част от разходите на битови крайни клиенти за закупена електрическа енергия от краен снабдител по регулирани цени; компенсацията се определя като разлика между постигнатата средно претеглена цена на пазарен сегмент ден напред, относима към съответния краен снабдител за съответния месец и определената със закона за държавния бюджет за съответната година и/или програма, приета от Министерския съвет базова стойност на електрическа енергия на 1 MWh, която битовият краен клиент следва да заплаща за съответния регулаторен период; компенсацията може да бъде за цялото или за част от закупеното количество електрическа енергия от битовите крайни клиенти; размерът на компенсацията може да бъде диференциран според количеството на закупената електрическа енергия; в този случай чл. 13, ал. 5 и чл. 14 не се прилагат; 8г. за целите на ценообразуването определя ежегодно в срок до 30 юни прогнозна пазарна цена на електрическата енергия за покриване на технологичните разходи на оператора на електропреносната мрежа и на операторите на електроразпределителните мрежи; 8д. по искане на министъра на енергетиката определя за срок до края на съответния ценови период размер от приходите по чл. 36д, ал. 1, т. 1 #8211; 7 на Фонд #8220;Сигурност на електроенергийната система", с който да се покриват разходи по чл. 36б, ал. 1, т. 4 при наличие на средства, надвишаващи разходите на фонда за съответния ценови период; в този случай чл. 13, ал. 5 и чл. 14 не се прилагат; 8е. при необходимост определя размер от приходите по чл. 36д, ал. 1, т. 1 #8211; 9 на Фонд #8220;Сигурност на електроенергийната система", с който да се покриват разходи по чл. 36б, ал. 1, т. 5; в този случай чл. 13, ал. 5 и чл. 14 не се прилагат; 8ж. наблюдава развитието на пазара, оценява рисковете, които могат да възникнат от новите продукти и услуги, и взема мерки срещу злоупотреби; 8з. осъществява контрол по отношение на възможността операторите на преносни системи да налагат ограничения на предоставения капацитет или оперативни ограничения, въз основа на прозрачни и недискриминационни процедури, които не създават пречки за навлизане на пазара; 8и. може да разреши на оператора на преносна мрежа и на операторите на разпределителни мрежи да извършват дейности, различни от предвидените в този закон и в Регламент (ЕС) 2019/943 на Европейския парламент и на Съвета от 5 юни 2019 г. относно вътрешния пазар на електроенергия (ОВ, L 158/54 от 14 юни 2019 г.), наричан по-нататък #8220;Регламент (ЕС) 2019/943", ако тези дейности са необходими за изпълнение на задълженията им по този закон или Регламент (ЕС) 2019/943; 8к. извършва оценка на сключените сделки от крайните снабдители за закупуване на електрическа енергия за снабдяване на битови крайни клиенти за съответствието им с основната дейност по лицензията #8211; покупка на едро изключително с цел препродажба на дребно, както и с ценовите нива на идентични или подобни сделки на националната и регионалните организирани борсови пазари на електрическа енергия; въз основа на извършената оценка комисията има право да откаже да признае пълния размер на направените разходи по конкретни сделки;
13а. определя мерки за достъпа до мрежата на съоръжения за съхраняване на електрическа енергия, включително отстраняване на пречки, които възпрепятстват достъпа до пазара на електрическа енергия на операторите на тези съоръжения и на производителите на енергия от възобновяеми източници; 13б. разрешава чрез изключение по чл. 87а и чл. 90, ал. 2 на операторите на преносни и разпределителни мрежи да притежават, разработват, управляват или експлоатират съоръжения за съхранение на енергия, когато тези съоръжения са напълно интегрирани мрежови компоненти, в случай че са изпълнени следните условия: а) трети лица след проведена открита, прозрачна и недискриминационна тръжна процедура, подлежаща на преглед и одобрение от комисията, не са получили правото да притежават, разработват, контролират, управляват или експлоатират такива съоръжения или не са могли да предоставят тези услуги на разумна цена и своевременно; б) тези съоръжения са необходими на оператора на преносна мрежа и на операторите на разпределителни мрежи, за да изпълняват задълженията си за ефективното, надеждно и сигурно функциониране на преносната и разпределителната система, и не се използват за покупка или продажба на електрическа енергия на пазарите на електрическа енергия; в) Комисията е оценила необходимостта от такава дерогация и е извършила оценка на тръжната процедура, включително на нейните условия, и е дала разрешение;
17а. утвърждава разходи за лихви по чл. 36б, ал. 1, т. 3;
19а. изисква от операторите на електрическите и газовите мрежи да извършат оценка на потенциала за енергийна ефективност на съответните мрежи чрез намаляване на технологичните разходи; оценката включва анализ на преноса, разпределението, управлението на товарите, ефективното функциониране на мрежите и възможностите за присъединяване на инсталации за децентрализирано производство на енергия и на съоръжения за съхранение на електрическа енергия; 19б. въз основа на оценката по т. 19а изисква в плановете за развитие на мрежите да са включени конкретни мерки и инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в газовите и електроенергийните мрежи и график за тяхното изпълнение;
22а. изисква от собствениците на енергийни предприятия по този закон в рамките на ежегодните отчети по изпълнение на лицензиите да декларират наличието на намерения за разделяне, отделяне, сливане, разпореждане с дялове или акции, представляващи повече от 20 на сто от капитала или продажби на части или всички активи на енергийното дружество;
23а. разрешава сделки по разпореждане с дялове и акции, представляващи повече от 20 на сто от капитала на търговски дружества, които осъществяват лицензионна дейност по пренос и разпределение на електрическа, топлинна енергия или природен газ, с оглед гарантиране сигурността на доставките, защитата на националната сигурност и обществения ред; Комисията се произнася след влизането в сила на всички други необходими разрешения и одобрения, свързани със сделките;
27а. създава и поддържа платформа за сравняване на оферти за доставка на електрическа енергия;
28а. си сътрудничи с компетентните органи на трета държава, след като се консултира с компетентните регулаторни органи на други заинтересовани държави членки, за да се гарантира спазването на българското законодателство по отношение на газова инфраструктура до и от трета държава, в рамките на територията на държавите членки, когато първата точка на междусистемно свързване с мрежата на държавите членки е разположена на територията на Република България; 28б. може да се консултира и да си сътрудничи със съответните компетентни органи на трети държави във връзка с експлоатацията на газова инфраструктура до и от трети държави, за да се гарантира прилагането на българското законодателство по отношение на съответната инфраструктура на територията и в териториалните води на Република България;
29а. одобрява определянето на цени на услуги за достъп до данни на лица, отговарящи на условията по чл. 28 от Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО (ОВ, L 119/1 от 4 май 2016 г.), при условие че начисляваните цени на услуги от регулираните субекти, които предоставят услуги, свързани с данни, са разумни и надлежно обосновани;
30а. контролира плановете на операторите на електроразпределителни мрежи за развитието на разпределителната мрежа и представя в годишния си доклад оценка на необходимите средносрочни и дългосрочни услуги за гъвкавост, планирани инвестиции за следващите пет до десет години, с особен акцент върху основната разпределителна инфраструктура, необходима за присъединяване към мрежата на нови произвеждащи мощности и нови товари, включително точки за зареждане на електрически превозни средства, както и използването на оптимизацията на потреблението, енергийната ефективност, съоръженията за съхраняване на енергия или други ресурси, които операторите на разпределителните мрежи използват като алтернатива на разширяването на системата;
41а. извършва контрол по изпълнение на Регламент (ЕС) № 1227/2011 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2011 г. относно интегритета и прозрачността на пазара за търговия на едро с енергия (OB, L 326/1 от 8 декември 2011 г.), наричан по-нататък #8220;Регламент (ЕС) № 1227/2011"; 41б. взаимодейства с държавни органи и си сътрудничи с регулаторни органи на други държави #8211; членки на Европейския съюз, и АСРЕ, като сключва споразумения за обмен на информация и установява механизми по реда на Регламент (ЕС) № 1227/2011;
(2) Правомощията на комисията по ал. 1, т. 10, 16, 17, 19 и 34 не се прилагат за дейностите по чл. 39, ал. 4, т. 2, 3 и 4. (3) Във връзка с осъществяването на правомощията си по регулиране дейността на независим преносен оператор на електропреносната мрежа и на газопреносни мрежи комисията:
(4) Във връзка с осъществяването на правомощията си по регулиране дейността на независим системен оператор на електропреносната мрежа и на газопреносни мрежи комисията:
(5) Правилата и методиките по ал. 1, т. 9 #8211; 13 се публикуват от енергийните предприятия и комисията на интернет страниците им. (6) При осъществяване на дейността си комисията си сътрудничи с Комисията за защита на конкуренцията и с Комисията за защита на потребителите, като при необходимост може да ги сезира с оглед образуване на производство по реда на Закона за защита на конкуренцията, съответно по реда на Закона за защита на потребителите. (7) Правомощията на комисията за регулиране на дейностите в областта на водоснабдяването и канализацията се определят в Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги. (8) Комисията в сътрудничество с регионалните регулаторни органи на региона на действие на системата, където е установен регионален координационен център:
Чл. 21а. (1) Комисията може да изиска становище от АСРЕ, съответно е длъжна да представи констатациите си при поискване от АСРЕ относно съответствието на решение, взето от друг регулаторен орган на държава #8211; членка на Европейския съюз, с насоките, посочени в Регламент (ЕО) № 714/2009 и Регламент (ЕО) № 715/2009. (2) Комисията се съобразява със становището на АСРЕ относно съответствието на взето от нея решение с насоките по ал. 1 и информира АСРЕ в срок до 4 месеца от датата на получаване на становището. (3) Комисията може да информира Европейската комисия, когато според нея решение, свързано с трансгранична търговия, взето от друг регулаторен орган, не съответства на насоките по ал. 1, в двумесечен срок от вземане на решението. (4) Когато Европейската комисия по искане на друг регулаторен орган или на АСРЕ е взела решение, че насоките по ал. 1 не са спазени и е поискала отмяна или изменение, комисията е длъжна в срок два месеца от решението на Европейската комисия да отмени или измени решението си и да информира Европейската комисия. Чл. 22. (1) Комисията разглежда жалби на:
(2) Сдружения на потребителите по Закона за защита на потребителите и юридически лица с нестопанска цел за защита на потребителите на енергийни услуги могат да подават жалби по ал. 1, т. 1 и 2 за нарушаване на колективни интереси на потребителите на енергийни услуги, както и да предлагат на комисията да започне процедура за промяна в общите условия на договорите по реда на наредбата по чл. 60. (3) В двумесечен срок от подаване на жалба по ал. 1, т. 1, 2 и 3 и ал. 2 комисията може да съдейства за доброволно уреждане на спора. Срокът може да бъде продължен с още два месеца, ако естеството на спора налага събиране на допълнителни данни и информация от комисията. (4) При жалби по ал. 1, т. 1, 2 и 3, включително подадени по ал. 2, когато не е постигнато доброволно уреждане на спора или при отказ на страна от доброволно уреждане, комисията взема решение по жалбата в срок два месеца след получаването и. Този срок може да бъде удължен с още два месеца, ако естеството на спора налага събиране на допълнителни данни и информация от комисията. Със съгласие на жалбоподателя удълженият срок може да бъде продължен с още два месеца. (5) В случаите, когато комисията приеме жалба за основателна, тя с решението дава задължителни указания по прилагането на закона. (6) Комисията разглежда жалби на:
(7) Редът за подаване на жалбите, тяхното разглеждане и процедурата за доброволно уреждане на спорове се уреждат в наредбата по чл. 60. Чл. 25. (1) Комисията води публични регистри за:
(2) Обстоятелствата, подлежащи на вписване по ал. 1, т. 1, 5 и 6, редът за вписване в регистрите и за получаване на информация се определят в наредбата по чл. 60. Обстоятелствата, подлежащи на вписване по ал. 1, т. 2, редът за вписване в регистъра и за получаване на информация се определят с наредбата по чл. 163в, ал. 3. (3) Решенията за издаване, изменение, допълнение, отнемане и прекратяване на лицензиите, както и решенията за утвърждаване на цените се публикуват на интернет страницата на комисията. |
Правомощия на председателя | Председателят на комисията:
|
Правомощия на заместника на председателя | Няма |
Уредба на устройството и правомощията (нормативни документи) | Закон за енергетиката; Закон за енергията от възобновяеми източници; Закон за водите; Закон за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги. |
Бюджет | Комисията е първостепенен разпоредител с бюджет. Приходите по бюджета на комисията се набират от:
Когато годишните постъпления от такси по този закон превишават или не достигат за покриване на необходимите разходи по бюджета на комисията за следващата календарна година, председателят на комисията може да прави предложение за преразглеждане на размера на таксите. |
Възнаграждения | Възнагражденията на членовете на комисията се определят както следва:
2.на останалите членове #8211; 85 на сто от три средни месечни заплати на наетите лица по трудово и по служебно правоотношение в сектора #8220;Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и газообразни горива" съобразно данни на Националния статистически институт. |
Изисквания заемане на ръкодовната длъжност и за членовете на органа |
За членове на комисията могат да бъдат избирани дееспособни български граждани, които:
1. имат завършено висше образование с образователно-квалификационна степен #8220;магистър";
2. (изм. #8211; ДВ, бр. 57 от 2020 г., в сила от 26.06.2020 г.) притежават добра професионална репутация и не по-малко от 5 години:
а) (изм. #8211; ДВ, бр. 9 от 2022 г., в сила от 01.02.2022 г.) стаж в областта на енергетиката #8211; за двама от членовете на комисията;
б) стаж в областта на водоснабдяването и канализацията #8211; за двама от членовете на комисията;
д) (доп. #8211; ДВ, бр. 57 от 2020 г., в сила от 26.06.2020 г.) стаж на ръководна длъжност в областта на енергетиката или в областта на водоснабдяването и канализацията #8211; за председателя на комисията;
3. не са осъждани на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер.
(2) Членовете на комисията не могат да бъдат свързани лица по смисъла на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
(3) Членовете на комисията не могат да заемат друга платена длъжност или да извършват друга платена дейност освен по международни проекти и програми, свързани с дейността на комисията, научна, преподавателска или дейност, регламентирана в Закона за авторското право и сродните му права.
(изм. #8211; ДВ, бр. 17 от 2015 г., изм. #8211; ДВ, бр. 9 от 2022 г.) #8220;Стаж в областта на енергетиката#8220; е служебен и/или трудов стаж, придобит на ръководна или експертна длъжност:
а) в държавни или общински органи, или органи на Европейския съюз за управление в областта на енергетиката;
б) в търговски дружества с предмет на дейност, подлежащ на лицензиране по този закон или съответното законодателство на държава #8211; членка на Европейския съюз;
в) в търговски дружества с предмет на дейност в областта на финансите, счетоводството, търговията с финансови инструменти или банковото дело, свързани с енергийния сектор;
г) в търговски дружества с предмет на дейност, подлежаща на концесиониране по Закона за подземните богатства или съответното законодателство на държава #8211; членка на Европейския съюз, свързани с енергийния сектор;
д) при осъществяване на научна или преподавателска дейност, свързана с управлението на дейностите в енергетиката.
59а. (нова #8211; ДВ, бр. 18 от 2005 г.,изм. #8211; ДВ, бр. 17 от 2015 г., изм. #8211; ДВ, бр. 9 от 2022 г.) #8220;Стаж в областта на водоснабдяването и канализацията" е служебен или трудов стаж, придобит:
а) на ръководна или експертна длъжност в държавни или общински органи, или органи на Европейския съюз за управление на дейностите по водоснабдяване и канализация;
б) в търговски дружества с предмет на дейност, подлежащ на регулиране по Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги или съответното законодателство на държава #8211; членка на Европейския съюз;
в) при осъществяване на научна или преподавателска дейност, свързана с управлението на дейностите по водоснабдяване и канализация.
|
Процедура по избор | Изборът на нови членове на комисията се произвежда не по-рано от три месеца и не по-късно от един месец преди изтичането на мандата на действащите членове. Членовете на комисията продължават да изпълняват функциите си и след изтичането на мандата им до встъпване в длъжност на новите членове. Членовете на комисията се избират след проведена публична процедура. Предложения за избор на членове на комисията могат да правят народните представители и парламентарните групи. Народното събрание избира поотделно председателя и останалите членове на комисията. Членовете на комисията полагат пред Народното събрание клетвата по чл. 76, ал. 2 от Конституцията на Република България. |
Предсрочно прекратяване на правомощията на членовете на органа | Пълномощията на член на комисията се прекратяват предсрочно:
(2) В случаите по ал. 1, т. 1, 4, 6 и 7 основанията се обявяват от председателя на Народното събрание пред Народното събрание. (3) В случаите на предсрочно прекратяване на пълномощията на член на комисията нов член се избира в двумесечен срок от влизането в сила на решението за прекратяване по ал. 1, т. 2, 3 и 5, или от обявяването по ал. 1, т. 1, 4, 6 и 7. Новоизбраният член довършва мандата на лицето, на чието място е избран. |
Срок за избор на нов състав при изтичане на мандата на органа | Изборът на нови членове на комисията се произвежда не по-рано от три месеца и не по-късно от един месец преди изтичането на мандата на действащите членове. |
Предвидени действия при липса на избор до изтичане на мандата на органа | Членовете на комисията продължават да изпълняват функциите си и след изтичането на мандата им до встъпване в длъжност на новите членове. |
Отношения с граждани и юридически лица | (Описание на процедурите по приемане на сигнали, извършване на проверки, контакт с лица като цяло.) |
Отчетност | КЕВР публикува годишен доклад за дейността си, включително за резултатите от контрола за недопускане ограничаването и нарушаването на конкуренцията на енергийните пазари и за тяхното ефективно функциониране, като изпраща доклада до Агенцията за сътрудничество между регулаторите на енергия (АСРЕ) и до Европейската комисия.Годишни доклади на КВЕР |
Длъжност | Дата на решение на НС за стартиране на процедура и дата на избор | Срок за номинация | Дата на обнародване | Нормативно основание | Кандидати | Избран | Предложен от |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Председател на КЕВР | Стартиране: 21.01.2022 г. Избор: 09.02.2022 г. | 5-дневен | ДВ 13/15.02.2022 г. | чл. 84, т. 8 и чл. 86, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 11, ал. 2 и 3 във връзка с чл. 12, ал. 1, т. 2, буква „д“ от Закона за енергетиката | Станислав Боянов Тодоров | ДА | Продължаваме промяната |
Член на КЕВР | Стартиране: 21.01.2022 г. Избор: 09.02.2022 г. | 5-дневен | ДВ 13/15.02.2022 г. | чл. 84, т. 8 и чл. 86, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 11, ал. 2 и 3 във връзка с чл. 12, ал. 1, т. 2, буква „а“ от Закона за енергетиката | Благой Гавраилов Голубарев | ДА | Има такъв народ |
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
67
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
0
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
16
1
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
23
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
24
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
14
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
0
12
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
128
13
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
67
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
0
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
0
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
24
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
25
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
14
0
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
0
13
0
-
ЗА
ПРОТИВ
ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ
130
13
0