Профил на Комисия за публичен надзор над регистрираните одитори

Профилите на държавни органи в Appointmentsboard.bg включват накратко основната информация за техните структура, организация и дейност. Подробни данни за всяка институция могат да бъдат намерени в съответните нормативни актове и официални уеб страници.

Контакти Комисия за публичен надзор над регистрираните одиториАдрес: България София 1000, ул. Сердика № 22, ет. 7 Телефони:Централа: 02 983 55 39 Главен секретар: 02 489 72 44 Факс:02 983 13 85 Електронна поща: office@cposa.bg
Официална интернет страница http://www.cposa.bg/

Статут Публичният надзор над дейността на регистрираните одитори се осъществява от Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори, която е независим орган, юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище в София.
История Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори е създадена с промените в Закона за независимия финансов одит, приети от Народното събрание през м. юли 2008г.  (ДВ, бр. 67 от 29 юли 2008 г.). В съответствие с изискванията на Директива 2006/43/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 17 май 2006 г. относно задължителния одит на годишните счетоводни отчети и консолидираните счетоводни отчети, Законът за независимия финансов одит  регламентира създаването и функционирането на система  за публичен надзор над регистрираните одитори в Република България.
Състав Председател и четирима членове.Състав на комисията към м. януари 2015 г.: Председател #8211; проф. Огнян Симеонов (избран с решение на Народното събрание, 06.06.2018 г. Членове (избрани с решение на Народното събрание,19.07.2018 г.:

  1. Ваня Донева Георгиева
  2. Радослав Христов Йорданов
  3. Стефан Александров Белчев
  4. Ирена Милчева Михайлова
Мандат 4 години
Правомощия Комисията носи отговорност за надзора над:

  1. придобиването на правоспособност, регистрирането на регистрираните одитори, включително на одиторите и одиторските предприятия от други държави-членки на Европейския съюз, и трети държави, и отнемането на правоспособността;
  2. приемането и спазването на стандарти за професионална етика, вътрешен контрол на качеството в одиторските предприятия и при извършването на одита;
  3. продължаващото обучение, системите за гарантиране на качеството, за разследване и налагане на наказания.

За изпълнение на дейността си комисията:

  1. осъществява надзор над дейността на Института на дипломираните експерт-счетоводители;
  2. утвърждава правилата и процедурите за извършване на проверки за контрол на качеството на дейността на регистрираните одитори, лицата, които участват в проверките, както и годишния план за извършване на проверки;
  3. връща за допълнителна или повторна проверка случаите, в които резултатите от извършените проверки за контрол на качеството от органите на Института на дипломираните експерт-счетоводители са незадоволителни;
  4. в случаи на повтарящо се неспазване на определените срокове за приключване на проверките, незадоволително качество на извършваните проверки или на системни забавяния в сроковете определя член, съответно членове на комисията, които да участват в проверките съвместно с органите на Института на дипломираните експерт-счетоводители;
  5. провежда разследвания при получени сигнали и предложения от заинтересовани лица за предполагаеми нарушения, както и в други случаи по своя преценка; в тези случаи комисията може да бъде подпомагана от съответните органи на Института на дипломираните експерт-счетоводители;
  6. налага наказания в определените от закона случаи;
  7. утвърждава или връща с мотивирано искане за преразглеждане правилата по чл. 21а;
  8. изготвя и публикува на електронната си страница годишна работна програма за дейността си;
  9. осъществява сътрудничеството със съответните органи на Европейския съюз, с надзорни органи на държавите-членки на Европейския съюз, или на трети държави, отговарящи за независимия финансов одит;
  10. изготвя и представя на Народното събрание годишен отчет за дейността си не по-късно от 30 май на следващата година, който се публикува на електронната страница на комисията.
Правомощия на председателя Председателят на комисията:

  1. представлява комисията в страната и в чужбина;
  2. свиква и ръководи заседанията на комисията;
  3. издава наказателни постановления в случаите, предвидени в ЗНФО;
  4. организира, ръководи и контролира дейността на администрацията на комисията;
  5. утвърждава длъжностно разписание и поименно разписание на длъжностите на администрацията на комисията и утвърждава длъжностната характеристика на главния секретар и на служителите, които са непосредствено подчинени на председателя;
  6. сключва, изменя и прекратява служебните и трудовите правоотношения на служителите в администрацията на комисията;
  7. определя възнагражденията на служителите от администрацията и реда за тяхното изплащане;
  8. сключва граждански договори;
  9. сключва договори във връзка с дейността на комисията и нейната администрация;
  10. командирова членовете на комисията и служителите от администрацията в страната и в чужбина;
  11. издава заповеди и указания, свързани с дейността на администрацията на комисията.
Правомощия на заместника на председателя При отсъствие на председателя функциите му се изпълняват от член на комисията, определен от председателя за всеки конкретен случай.

Уредба на устройството и правомощията  (нормативни документи) Закон за незaвисимия финансов одит; Закон за финансово управление и контрол в публичния сектор; Закон за вътрешния одит в публичния сектор; Закон за сметната палата; Закон за държавна финасова инспекция
Бюджет Председателят на комисията е първостепенен разпоредител с бюджет. Председателят на комисията организира съставянето на проектобюджета и го внася за приемане от комисията
Възнаграждения Председателят на комисията получава основно месечно възнаграждение в размер на три средномесечни заплати на наетите лица по трудово и служебно правоотношение в обществения сектор, съобразно данните на Националния статистически институт. Основното месечно възнаграждение се преизчислява всяко тримесечие, като се взема предвид средномесечната работна заплата за последния месец от предходното тримесечие.Членовете на комисията, с изключение на председателя, получават възнаграждение за участието си във всяко заседание, проверка и международна проява на комисията в размер, определен с правилника. Полученото месечно възнаграждение не може да превишава 50 на сто от основното месечно възнаграждение на председателя.

Изисквания за заемане на ръкодовната длъжност в органа Председател и членове на комисията могат да бъдат само български граждани, които отговарят на следните изисквания:

  1. да имат завършено висше юридическо или икономическо образование с придобита образователно-квалификационна степен #8220;магистър";
  2. да притежават познания в областите, свързани с независимия финансов одит, и да имат най-малко 5 години професионален стаж в тези области;
  3. да не са осъждани за умишлени престъпления от общ характер;
  4. да не упражняват дейност, свързана с независимия финансов одит.
Процедура по избор Председателят на комисията се избира от Народното събрание по предложение на Комисията по бюджет и финанси.

Процедурни правила за условията и реда за предлагане на кандидати за председател на Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори, представяне и публично оповестяване на документите и изслушването на кандидатите

Предсрочно прекратяване на правомощията на членовете на органа Мандатът на председателя и на член на комисията се прекратява предсрочно от Народното събрание:

  1. при подаване на оставка;
  2. при фактическа невъзможност да изпълнява задълженията си повече от 6 месеца;
  3. ако престане да отговаря на изискванията на чл. 35б, ал. 3;
  4. при неучастие без основателни причини в три или повече заседания на комисията за период една година.

При предсрочно прекратяване на мандата на председателя или на член на комисията на негово място за остатъка от мандата се избира друго лице

Срок за избор на нов състав при изтичане на мандата на органа Председателят на комисията се избира от Народното събрание по предложение на Комисията по бюджет и финанси.
Предвидени действия при липса на избор до изтичане на мандата на органа

Отношения с граждани и юридически лица (Описание на процедурите по приемане на сигнали, извършване на проверки, контакт с лица като цяло.)
Отчетност Председателят на комисията представя на Народното събрание годишен отчет за дейността си не по-късно от 30 май на следващата година, който се публикува на електронната страница на комисията Годишни отчети на Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори.

Хронограма на избора

 

ДлъжностДата на решение на НС за стартиране на процедура и дата на изборСрок за номинацияДата на обнародванеДата на влизане в сила Нормативно основаниеКандидатиИзбранПредложен
от
Председател на Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори10.05.2018 г.

06.06.2018 г.
--чл. 84, т.8 и чл. 86, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 73, ал. 1 от Закона за независимия финансов одитОгнян Георгиев Симеонов

Източник: КПНРО

Източник: КПНРО

Огнян Георгиев СимеоновПарламентарната група на ПП ГЕРБ

Гласуване


ЗА

ПРОТИВ

ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ

100

0

0

Колко полезен беше този пост?

Маркирайте звезда, за да гласувате.

Среден резултат 0 / 5. Брой гласове: 0

Няма гласове до момента! Бъди първият гласувал!

Календар

октомври 2024
П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

В ПАРЛАМЕНТА:

RSS Error: WP HTTP Error: cURL error 60: SSL certificate problem: unable to get local issuer certificate

Последвайте ни: